Kozma, Miklós and Sass, Magdolna (2019) Magyar „nemzetközi új vállalatok”. Piacválasztás és a hálózatok szerepe a korai nemzetköziesedésben. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 50 (3). pp. 62-71. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2019.03.06
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
735kB |
Abstract
A magyar gazdaságban is egyre több az alapítása után gyorsan nemzetköziesedő vállalat. A cikk a „nemzetközi új vállalatok” elméletére támaszkodva vizsgálja vállalati interjúk alapján két kiválasztott iparágban a cégek nemzetköziesedésének jellemzőit. A szerzők egyrészt a külföldi piac kiválasztásának kritériumait elemzik, másrészt a hálózatok szerepét vizsgálják a nemzetköziesedés folyamatában. Eredményeik szerint a vizsgált vállalatok általában a legnagyobb fejlett piacokat veszik célba – igen sikeresen. A hálózatok szerepe meghatározó minden vizsgált esetben. Az alapító vagy tulajdonos személyes kapcsolatai minden vállalatnál fontos szerepet játszottak, különösen az első külföldi vevők „megnyerésében”. A szerzők ugyanakkor megkérdőjelezték a személyes hálózaton alapuló üzleti modell skálázhatóságát. Kutatásuk eredményei a vállalati menedzsment szempontjából a gyakorlatban is felhasználhatóak, mivel megmutatják, hogy a nemzetközi hálózatokban való részvétel intenzívebbé tétele fontos a vállalatnövekedés és nemzetköziesedés szempontjából.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | nemzetköziesedés, nemzetközi új vállalatok, külföldi piacra lépés |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Business Economics > Department of Business Studies |
Subjects: | Management, business policy, business strategy |
Projects: | OTKA NKFIH 109294 |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2019.03.06 |
ID Code: | 4023 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 21 Mar 2019 12:38 |
Last Modified: | 11 Nov 2021 10:00 |
Repository Staff Only: item control page