Kovács, Kármen (2008) A márkák pénzügyi értékelésének módszerei. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 39 (3). pp. 9-19. DOI 10.14267/VEZTUD.2008.03.02
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
465kB |
Abstract
A szerző tanulmányában rámutat a márkák pénzügyi szempontból történő értékelésének jelentőségére, és ismerteti a márkaértékelés pénzügyi módszereit. Minthogy az erős márkák a vállalatok értékéhez nagyban hozzájárulnak, valamint általuk – a no name termékekhez képest – nagyobb profit realizálható, a márkák pénzügyi értékelésének a menedzseri döntésekben fontos szerepe van. A márkaértékelés pénzügyi módszerei közt megtalálhatók (teljesen) objektív alapokon nyugvó, racionális technikák és a fogyasztói értékítéletet magukban foglaló eljárások is; minden esetben azonban az értékelés céljának legmegfelelőbb módszert kell választani. A cikk ismerteti a márkák pénzügyi értékelésének jelentését és céljait, a pénzügyi és a fogyasztói értékelés kapcsolódási pontjait, a márkák erejét kifejező közgazdasági modellt, a márkákat mint a vállalatok értékét meghatározó vagyontárgyakat, valamint részletesen szól a márkaértékelés pénzügyi módszereiről.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | márka, márkamenedzsment, pénzügy |
Subjects: | Marketing Finance |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2008.03.02 |
ID Code: | 4031 |
Deposited By: | Z. S. |
Deposited On: | 21 Mar 2019 16:04 |
Last Modified: | 09 Apr 2021 06:49 |
Repository Staff Only: item control page