Corvinus
Corvinus

A márkák pénzügyi értékelésének módszerei

Kovács, Kármen (2008) A márkák pénzügyi értékelésének módszerei. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 39 (3). pp. 9-19. DOI 10.14267/VEZTUD.2008.03.02

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
465kB

Abstract

A szerző tanulmányában rámutat a márkák pénzügyi szempontból történő értékelésének jelentőségére, és ismerteti a márkaértékelés pénzügyi módszereit. Minthogy az erős márkák a vállalatok értékéhez nagyban hozzájárulnak, valamint általuk – a no name termékekhez képest – nagyobb profit realizálható, a márkák pénzügyi értékelésének a menedzseri döntésekben fontos szerepe van. A márkaértékelés pénzügyi módszerei közt megtalálhatók (teljesen) objektív alapokon nyugvó, racionális technikák és a fogyasztói értékítéletet magukban foglaló eljárások is; minden esetben azonban az értékelés céljának legmegfelelőbb módszert kell választani. A cikk ismerteti a márkák pénzügyi értékelésének jelentését és céljait, a pénzügyi és a fogyasztói értékelés kapcsolódási pontjait, a márkák erejét kifejező közgazdasági modellt, a márkákat mint a vállalatok értékét meghatározó vagyontárgyakat, valamint részletesen szól a márkaértékelés pénzügyi módszereiről.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:márka, márkamenedzsment, pénzügy
Subjects:Marketing
Finance
DOI:10.14267/VEZTUD.2008.03.02
ID Code:4031
Deposited By: Z. S.
Deposited On:21 Mar 2019 16:04
Last Modified:09 Apr 2021 06:49

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics