Badinszky, Péter and Kulcsár, László (2008) E-business-adaptáció a vállalati menedzsmentben. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 39 (4). pp. 35-50. DOI 10.14267/VEZTUD.2008.04.04
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
705kB |
Abstract
Az e-business-adaptációval foglalkozó tanulmányukban olyan vezetői magatartások, attitűdök elemzésével foglalkoznak, illetve azoknak a tényezőknek feltárására tesznek kísérletet a szerzők, melyek meghatározó szerepet játszhatnak az e-business-technológiák vállalati alkalmazásában. Vizsgálódásuk középpontjában a vállalkozások e-business-tevékenységei, elektronikus üzletvitele, döntéshozóinak új technológiával kapcsolatos magatartása, valamint a sikeresen alkalmazható e-kereskedelmi alkalmazások állnak. Az eredmények alapján elmondhatják, hogy az e-business-innováció adaptációja a felmérésben részt vevő vezetők személyes kapcsolati hálójában, valamint a vállalatok közötti projekt-együttműködésekben valósul meg jelentősebb mértékben. Az e-businessáttörésének legfőbb akadályait a nem kellően felkészült vállalatvezetésben és az internet elterjedésének alacsony szintjében látják, melyet tovább erősít a rövid távú szemlélet, az on-line tranzakciós bizalom hiánya. A kutatás eredményei igazolták, hogy az e-business-fejlesztések releváns tudást igényelnek, és annak alkalmazása a menedzsment e-business-attitűdjének, s csak kisebb részben technológiai tényezőknek az eredménye.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | e-business, információtechnológia, vezetői magatartás |
Subjects: | Management, business policy, business strategy |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2008.04.04 |
ID Code: | 4035 |
Deposited By: | Z. S. |
Deposited On: | 22 Mar 2019 15:04 |
Last Modified: | 08 Apr 2021 10:44 |
Repository Staff Only: item control page