Szilágyi, Anita and Mészáros, Tamás (2019) A Magyar Telekom esete a hálózatkiépítéstől a digitális világig. Stratégiaalkotás: elmélet és gyakorlat. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 50 (4). pp. 24-32. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2019.04.03
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Abstract
Jelen tanulmány az ország egyik meghatározó vállalatának, a Magyar Telekomnak két és fél évtizedes (1990-2015) történetét tekinti át a menedzsmenttudomány, azon belül is a stratégiai menedzsment nézőpontjából. Az esettanulmányszerű leírás alkalmat ad arra, hogy néhány fontos tézisét a stratégiamenedzsment-diszciplínának a gyakorlati megvalósítás, vagy éppen megvalósíthatóság szempontjából elemezzék a szerzők. Így, többek között sor kerül stratégiai periódusok és kapcsolódó stratégiák feltárására, az adaptív stratégiai gondolkodás bizonyítására. A változásokhoz való alkalmazkodás jól követhető az egyes periódusok vízióinak változásában, az irányítás és szervezet átalakításaiban. Bizonyítható ugyanakkor Mintzberg tézise a szándékolt és megvalósított stratégiák közötti különbségekről (Mintzberg, 2005), vagy például McGrath innovációja az átmeneti versenyelőnyről (McGrath, 2013). Az egyes periódusok elemzési hátterét az erőforrás-alapú vállalatelmélet adja, azon belül is jelentős mértékben támaszkodtak a szerzők Robert Grant ezzel kapcsolatos munkájára (Grant, 1991).
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | stratégiai menedzsment, Magyar Telekom, erőforrás-alapú vállalatelmélet, stratégiai periódusok |
Subjects: | Management, business policy, business strategy |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2019.04.03 |
ID Code: | 4059 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 10 Apr 2019 14:13 |
Last Modified: | 10 Apr 2019 14:13 |
Repository Staff Only: item control page