Juhász, István (2019) Értékesítői motivációk – Különös tekintettel a pénzügyi, biztosítási tevékenység nemzetgazdasági ágra. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 50 (7-8). pp. 39-48. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2019.07.04
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Abstract
A cikk a pénzügyi, biztosítási tevékenység nemzetgazdasági ágban foglalkoztatott értékesítők motivációit vizsgálja Herzberg és McClelland motivációs elméleteire alapozva. A szerző először összegzi a kapcsolódó hazai és nemzetközi kutatási eredményeket, majd bemutatja a vizsgált nemzetgazdasági ág 1000 üzletkötőjének mintáján felvett saját kutatás vizsgálati eredményeit. A kutatás során összehasonlította az egyes ágazatok (banki, biztosítási, pénzügyi tanácsadói, lakástakarék- pénztári, faktoring, lízing, takarékszövetkezeti és tőzsdei) üzletkötőinek kérdőívben elért eredményeit is. Ezen eredmények rámutatnak arra, hogy a vizsgált minta üzletkötői számára – a Motiváció - Mit várnak az emberek a munkájuktól? kérdőívben elért átlageredmények alapján – a higiénés tényezők jelentenek nagyobb „hajtóerőt” a motivátorokkal szemben. Megállapítható továbbá az is, hogy a mintát alkotó értékesítők esetében – a Motiváció - Mi motiválja Önt? kérdőívben elért átlageredmények alapján – a teljesítménymotiváció jelenti a legnagyobb ösztönzést a kapcsolattartás és a hatalommotivációkkal szemben.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | motiváció, üzletkötők, pénzügy, biztosítás |
Subjects: | Human resource management Finance |
Projects: | EFOP 3.6.1-16-2016-00001 |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2019.07.04 |
ID Code: | 4136 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 15 Jul 2019 11:26 |
Last Modified: | 08 Nov 2021 11:03 |
Repository Staff Only: item control page