Törőcsik, Mária and Szűcs, Krisztián (2019) A hazai életstílus-kutatások történeti áttekintése = The history of lifestyle-based segmentation researches in Hungary. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 50 (12). pp. 99-111. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2019.12.09
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Abstract
A hiánygazdaság megszűnése után megnyílt az út a marketingtevékenység aktív művelése előtt, ami a gazdasági döntéshozók mérlegelendő szempontjai között a fogyasztók státusának felértékelődését is eredményezte. A hirtelen sokszínűvé vált társadalmi környezet megértésének, a sikeresebb piaci fellépés igényének céljával került a marketingszakemberek érdeklődésének homlokterébe az életstílus vizsgálata, aminek gyökere a szociológusok stratifikációval kapcsolatos gondolataiban, a korábban végzett életmódkutatásaikban kereshető. A szerzők tanulmányukban áttekintik a magyarországi életstílus-kutatásokat, azok eredményeinek tanulságait, elemezve a társadalom szerkezetében mutatkozó elmozdulások nyomait. Törekedtek arra, hogy az egyes kutatások koncepcionális alapjait, illetve az alkalmazott módszertant is ismertessék, így jutnak el az 1990-es évektől a legfrissebb, 2018-ban végzett kutatásukig. Kifejtik, hogy milyen módszertani problémákat jelent ma az ilyen típusú kutatás, illetve azt, miképp tematizálódik az életstílus kérdésköre. ---- With the end of the shortage economy economic decision makers started to appreciate consumers' status again. As the social environment suddenly became diverse, marketing experts began to focus on lifestyles, based on the related insights and previous lifestyle-research of social scientists. This study provides an overview of lifestyle-researches in Hungary and their findings while analyzing the traces of shifts in the social structure. The study also presents the conceptual foundations of the reviewed researches as well as their underlying methodologies. It starts with the studies of the 1990s and concludes with the findings of the authors’ latest, 2018 survey. The authors also investigate what methodological questions arise from the topic of lifestyle and in what ways it is presented currently.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | életstílus-kutatások, fogyasztói magatartás, értékek, életstílusmérések, lifestyle research, consumer behaviour, values, measuring lifestyle |
Subjects: | Culture, sport Marketing |
Funders: | Emberi Erőforrások Minisztérium Felsőoktatási Intézményi Kiválósági Program |
Projects: | EFOP-3.6.1-16-2016-00004 |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2019.12.09 |
ID Code: | 4344 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 11 Dec 2019 20:15 |
Last Modified: | 11 Dec 2019 20:15 |
Repository Staff Only: item control page