Chikán, Attila (2003) A kettős értékteremtés és a vállalat alapvető célja. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 34 (5). pp. 10-12.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
2MB |
Abstract
A cikk témája a vállalatgazdaságtan egyik alapkérdésének az érték szempontjából történő megközelítése. A szerző vállalatgazdaságtanról írt tankönyve és az ebben a témában elhangzó előadásai egy olyan vállalatdefinícióra épülnek, amelynek kiindulópontja az a tétel, hogy az üzleti vállalkozás olyan emberi tevékenység, amelynek alapvető célja fogyasztói igény kielégítése nyereség elérése mellett. A vállalat általa használt definíciója ezek után úgy szól, hogy „az az üzleti vállalkozás szervezeti kerete”. (A vállalatgazdaságtan tárgy keretében a vizsgálódást leszűkíti a jogi személyiséggel rendelkező üzleti vállalkozásra - elismerve, hogy más elemzésekhez helyes lehet a definíció kiterjesztése.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | vállalatelmélet, vállalati gazdaságtan |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Business Economics > Department of Logistics and Supply Chain Management |
Subjects: | Management, business policy, business strategy |
ID Code: | 4363 |
Deposited By: | Beáta Vasvár |
Deposited On: | 19 Dec 2019 12:51 |
Last Modified: | 20 Dec 2019 10:35 |
Repository Staff Only: item control page