Gelei, Andrea and Nagy, Judit (2005) Versenyképesség az autóipari ellátási láncban - a vevői érték és dimenziói az egyes beszállító típusok esetében. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 36 (3). pp. 10-20. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2005.03.02
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
8MB |
Abstract
A szerzők cikkükben a versenyképesség belső szerkezetének tárgyalása alapján két problémakört jártak körbe mind elméleti, mind - A vállalati stratégia hatása az ellátási lánc menedzsmenteszközeire című kutatás alapján - a hazai autóipari ellátási lánc példája segítségével gyakorlati szempontból. A vevői érték dimenzióinak értelmezését és jellemzését követően bemutatták, hogy a szakirodalomban tárgyalt egyes értékdimenziók közül melyeket tudták azonosítani a magyarországi autóipari beszállító vállalatok esetén. Ezt követően ismertették a vizsgált vállalati körnek azokat a szolgáltatáscsomagjait, amelyek mentén a vállalatok alapvető képességei is megragadhatók. A vevői érték elemzése, illetve kapcsolása az alapvető képességekhez, reményeik szerint segítséget nyújt mind a jelenlegi, mind a potenciális hazai beszállítók számára, hogy helyzetüket értékeljék, majd feltárják azokat a fejlődési, kitörési pontokat, amelyek hosszú távú sikerüket megalapozhatják.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | alvállalkozás, ellátási lánc, fogyasztói elégedettség, gépkocsiipar, Magyarország, személygépkocsi, versenyképesség |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Business Economics > Department of Logistics and Supply Chain Management |
Subjects: | Logistics, production management Management, business policy, business strategy |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2005.03.02 |
ID Code: | 4407 |
Deposited By: | Beáta Vasvár |
Deposited On: | 08 Jan 2020 12:38 |
Last Modified: | 25 Aug 2021 08:27 |
Repository Staff Only: item control page