Hofmeister Tóth, Ágnes and Simányi, Léna (2005) Kultúraközi összehasonlító értékkutatás a becsületességről. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 36 (10). pp. 17-24. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2005.10.02
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
6MB |
Abstract
A szerzők kutatása a nemzetközi összehasonlító értékkutatás azon új vonulatához kapcsolódik, mely az értékeknek az adott kultúrában való értelmezését kívánja vizsgálni. Jelen cikk beszámol a 2002/2003-ban magyar és görög közgazdasági egyetemi hallgatók körében folytatott mélyinterjús vizsgálat eredményeiről. A kutatás célja egyetlen érték, a becsületesség értelmezésében rejlő különbségek feltárása volt. Természetesen egyetlen érték vizsgálata alapján nem vonhatóak le következtetések a kultúrák közötti különbségekre vonatkozóan, ám az eredmények tájékozódási pontul szolgálhatnak a kvantitatív kutatások adatainak értelmezésében, árnyalhatják a kialakult képet.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | empirikus elemzés, Görögország, ifjúság, kultúraközi menedzsment, közgazdászok, Magyarország, értékrend, összehasonlító elemzés |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing Research and Consumer Behaviour |
Subjects: | Culture, sport Sociology |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2005.10.02 |
ID Code: | 4461 |
Deposited By: | Beáta Vasvár |
Deposited On: | 13 Jan 2020 14:51 |
Last Modified: | 07 Sep 2021 12:57 |
Repository Staff Only: item control page