Corvinus
Corvinus

Desztinációk menedzsmentjének alapjai – Fókuszban a pozícionálás és a kínálatfejlesztés

Pinke-Sziva, Ivett (2018) Desztinációk menedzsmentjének alapjai – Fókuszban a pozícionálás és a kínálatfejlesztés. Budapesti Corvinus Egyetem. ISBN 978-963-503-732-2

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Abstract

A turisztikai célterületek, a desztinációk sok tekintetben a turisztikai verseny alapvető egységei. Napjaink turisztikai trendjei számos kihívást tartogatnak a versenyben való helytállás tekintetében, elegendő akár csak az új turisták fokozódó igényeire, a személyes, autentikus élmények keresésére gondolnunk. Mindemellett szükséges azt is látnunk, hogy a desztinációk nem csupán turisztikai keresletet hivatottak kielégíteni, hanem mindennek úgy szükséges történnie, hogy a helyi közösség jólléte fokozódjon és az egyébként gyakran attrakcióként szolgáló értékek ne sérüljenek. Mindezért a turisztikai desztinációk bármilyen szervezeti formájú menedzsmentje elsődleges fontosságú. Kiemelt jelentőséget kap a stratégiai tervezés és azon belül is a desztináció pozícionálása, ezáltal válik lehetővé az, hogy a célterület olyan élményeket tudjon nyújtani, amelyek egyediek, az adott célcsoport számára emlékezetesek, visszatérésre motiválók, és ezáltal a jelentősen megkülönböztethetők a versenytársaktól. Minderre épülhetnek fel az élményeket szolgáló kínálati elemek, a piacon megjeleníthető ajánlatok. Jelen jegyzet az alapfogalmak tisztázásával, a legfrissebb megközelítések bemutatásával kezdődik, mind a desztinációt, mind annak menedzsmentjét illetően, különös hangsúlyt helyezve az emlékezetes élmény jelentőségének megértésére. A következőkben a desztinációk pozícionálása kerül a fókuszba a napjaink gyakorlatában alkalmazott szegmentációval és egyedi élményígéretek kikristályosításával kapcsolatos módszerek és példák bemutatásával.

Item Type:Teaching Resource
Divisions:Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Tourism
Subjects:Commerce and tourism
Projects:EFOP-3.5.1-16-2017-00001
ID Code:4475
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:15 Jan 2020 08:29
Last Modified:15 Jan 2020 08:29

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics