Takács, András (2004) A vállalati méret és a termelési stratégia viszonya. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 35 (2). pp. 11-17.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
5MB |
Abstract
Jelen tanulmány célja a termelési stratégia XX. század végi és a XXI. század eleji megközelítéseinek, valamint a vállalati méret stratégiára gyakorolt hatásainak vizsgálata. Elsőként szemügyre veszi a termelési stratégia lehetséges meghatározásait, azokat az egymást kiegészítő, illetve olykor egymásnak ellentmondó, az idő folyamán sokat változó definíciókat, amelyek szintetizásálával az olvasó betekintést nyerhet e nehezen meghatározható kategória lényegébe. Kiemelten foglalkozik az erőforrásra alapozott stratégiával, elsősorban a termelési rendszerre mint erőforrásra összpontosítva. Ebből kiindulva egy empirikus vizsgálat eredményeire támaszkodva - két japán vállalat példáján keresztül - bemutatja, hogy a szinte teljesen azonos múlttal, tapasztalattal, kultúrával és versenyképességgel rendelkező, ám különböző méretű vállalatok azonos helyzetben nagymértékben eltérő stratégiát választhatnak. A tanulmány legfontosabb feladatának a tapasztalt eltérések okainak feltárását, valamint az általánosítható következtetések levonását tekinti.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | empirikus elemzés, hatásvizsgálat, vállalati stratégia, vállalatnagyság |
Subjects: | Management, business policy, business strategy |
ID Code: | 4491 |
Deposited By: | Beáta Vasvár |
Deposited On: | 15 Jan 2020 15:19 |
Last Modified: | 22 Jan 2020 11:18 |
Repository Staff Only: item control page