Városiné Demeter, Krisztina, Gelei, Andrea and Jenei, István (2004) A vállalati stratégia hatása az ellátási lánc menedzsmenteszközeire. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 35 (4). pp. 33-47.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
12MB |
Abstract
Jelen tanulmány egy egyéves kutatás fő eredményeit mutatja be1. A kutatás fő kiinduló kérdése az volt, hogy vajon milyen mértékben hat a hazánkba érkezett multinacionális vállalatok stratégiája az ellátási lánc menedzsmentjében alkalmazott eszközökre. További kérdés volt, hogy amennyiben ez a hatás kimutatható, akkor ez milyen következményekkel jár a kapcsolódó magyar vállalatokra nézve. A kutatás célpontja az ellátási lánc menedzsment terén legelőrehaladottabb helyet betöltő autóipar volt. Az irodalomfeltárást követően kvalitatív eszközök, elsősorban interjúk (összesen 20 db), megbeszélések, előadások, vitafórumok segítségével dolgoztak a szerzők. Eredményeik arra utalnak, hogy egyre nehezebb dolga van annak a vállalatnak, amely autóipari beszállítóvá akar válni. Lehetőségeit a magyar gazdasági környezet, az intenzív verseny csökkenti, Közép-Kelet-Európa autóipari beszállítói hálózatában megfigyelhető átrendeződés pedig egyszerre jelent komoly kihívást, illetve lehetőséget a hazai vállalatok számára. Tudatos állami beavatkozással azonban még talán menthető az egyre kilátástalanabbá váló helyzet.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | alvállalkozás, ellátási lánc, esettanulmány, Magyarország, stratégiai vezetés, vezetési módszerek, vállalati stratégia, vállalatok |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Business Economics > Department of Logistics and Supply Chain Management |
Subjects: | Logistics, production management Management, business policy, business strategy |
ID Code: | 4510 |
Deposited By: | Beáta Vasvár |
Deposited On: | 20 Jan 2020 16:18 |
Last Modified: | 22 Jan 2020 11:05 |
Repository Staff Only: item control page