Mitev, Ariel Zoltán (2004) A szociális marketing és a csere. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 35 (ksz.). pp. 24-31.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
6MB |
Abstract
A világ nemzeteit egy sor ijesztő társadalmi probléma veszi körül, azonban csupán korlátozott erőforrásaik vannak, hogy ellenük küzdjenek. A szociális marketing a problémák kezelésének innovatív módja. A szociális marketing a kereskedelmi (profit) szektorban kifejlesztett marketingtechnikák alkalmazása társadalmi problémák megoldására, ahol a végső cél a magatartásváltozás. A csereelmélet a marketing központi elemévé vált, s a diszciplína általános elméleti alapját jelenti. A szociális marketingesek által megcélzott magatartásformák tipikusan hosszú távú támogatást és megerősítést kívánnak meg. A szerző választ keres arra, hogy a csere hogyan értelmezhető ezen a területen, s végül felveti azt a kérdést, hogy a szociális marketing területén érdemes-e tranzakciókban gondolkodni kapcsolatok helyett.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | csere, magatartáselmélet, marketing, társadalmi felelősség |
Subjects: | Marketing Sociology |
ID Code: | 4573 |
Deposited By: | Beáta Vasvár |
Deposited On: | 27 Jan 2020 15:27 |
Last Modified: | 27 Jan 2020 15:27 |
Repository Staff Only: item control page