Corvinus
Corvinus

A vállalati környezeti tudatosság dimenzióinak mérési lehetőségei

Zsóka, Ágnes (2004) A vállalati környezeti tudatosság dimenzióinak mérési lehetőségei. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 35 (ksz.). pp. 109-120.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
9MB

Abstract

Jelen tanulmány fő célja a vállalati környezeti tudatosság fogalmának meghatározása, a tudatosság legfontosabb dimenzióinak azonosítása, valamint e dimenziók összefüggéseinek és jellemzőinek feltárása. A szakirodalomra alapozva és az empirikus kutatás eredményeképpen a következő - a környezeti tudatosságot alakító - tényezőket azonosította a szerző: vállalati környezeti stratégia, az érintett csoportok befolyása, a környezetközpontú irányítási rendszerek bevezetését és a konkrét környezetvédelmi intézkedéseket motiváló tényezők, a szervezeti felépítés, a környezeti menedzsment eszközei, a potenciális negatív környezeti hatások és a konkrét környezetvédelmi intézkedések. A cikk összefoglalja e tényezőknek a vállalati környezeti tudatosságra gyakorolt legfontosabb megállapításait.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:empirikus elemzés, környezetvédelmi politika, Magyarország, mérési módszerek, teljesítményértékelés, vállalati politika
Divisions:Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing
Subjects:Environmental economics
Management, business policy, business strategy
ID Code:4582
Deposited By: Beáta Vasvár
Deposited On:28 Jan 2020 11:19
Last Modified:28 Jan 2020 11:19

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics