Zsóka, Ágnes (2004) A vállalati környezeti tudatosság dimenzióinak mérési lehetőségei. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 35 (ksz.). pp. 109-120.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
9MB |
Abstract
Jelen tanulmány fő célja a vállalati környezeti tudatosság fogalmának meghatározása, a tudatosság legfontosabb dimenzióinak azonosítása, valamint e dimenziók összefüggéseinek és jellemzőinek feltárása. A szakirodalomra alapozva és az empirikus kutatás eredményeképpen a következő - a környezeti tudatosságot alakító - tényezőket azonosította a szerző: vállalati környezeti stratégia, az érintett csoportok befolyása, a környezetközpontú irányítási rendszerek bevezetését és a konkrét környezetvédelmi intézkedéseket motiváló tényezők, a szervezeti felépítés, a környezeti menedzsment eszközei, a potenciális negatív környezeti hatások és a konkrét környezetvédelmi intézkedések. A cikk összefoglalja e tényezőknek a vállalati környezeti tudatosságra gyakorolt legfontosabb megállapításait.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | empirikus elemzés, környezetvédelmi politika, Magyarország, mérési módszerek, teljesítményértékelés, vállalati politika |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing |
Subjects: | Environmental economics Management, business policy, business strategy |
ID Code: | 4582 |
Deposited By: | Beáta Vasvár |
Deposited On: | 28 Jan 2020 11:19 |
Last Modified: | 28 Jan 2020 11:19 |
Repository Staff Only: item control page