Berács, József, Hooley, Graham, Sajtos, László and Keszey, Tamara (2003) Marketing-erőforrások koncepcionális megközelítése. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 34 (2). pp. 2-13.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
8MB |
Abstract
A versenyképesség-kutatás egyik központi témája a versenyelőnyök meghatározásának és fenntarthatóságának vizsgálata. Két fő kutatási irány alakult ki: az egyik, a külső környezetre, az iparági elemzésre helyezi a hangsúlyt, a másik pedig, a vállalat belső tényezőit, erősségeit és gyengeségeit állítja a középpontba. A tanulmány az utóbbi elméleti irányzatot követve, a marketing helyzetét átfogóan vizsgáló kutatás- sorozat legújabb eredményeinek a marketing-erőforrásokra vonatkozó részleteit ismerteti. A Magyarországon folyó empirikus kutatásokban1 a marketing-erőforrásokat a marketingeszközök és -képességek jelenítik meg. A mérésükre kifejlesztett skála tesztelésére a kutatásokhoz csatlakozó országok között Magyarországon is sor került. A közgazdasági irányból megközelített erőforrás-alapú vállalatelméletre támaszkodva kimutatják, hogy a marketing-erőforrások koncepcionális rendszerezése empirikusan is helytálló. A skála megbízhatóságát különböző elemzési módszerekkel bizonyítják.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | empirikus elemzés, marketing, stratégiai vezetés, vállalati stratégia |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing |
Subjects: | Marketing Management, business policy, business strategy |
ID Code: | 4596 |
Deposited By: | Beáta Vasvár |
Deposited On: | 28 Jan 2020 15:04 |
Last Modified: | 28 Jan 2020 15:04 |
Repository Staff Only: item control page