Czakó, Erzsébet (2003) Érték az üzleti stratégiákban - a porteri koncepciók és változásai. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 34 (5). pp. 3-9.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
5MB |
Abstract
A szerző az üzleti stratégiák, korábbi szóhasználattal a versenystratégiák szempontjából veszi sorra, hogy mit ért értéken (value-n). Azért választotta ezt a témát, mert ezen a ponton lát kapcsolatot a közgazdaságtan (különösen annak mikroökonómia ága, a „theory of industrial organization”) és a gazdaságtan között. Ez a megközelítés nagymértékben Michael Porter nevéhez és munkáihoz (különösen Porter 1980/ 1993, valamint részben 1985) kötődik. A következőkben az alábbi három témakört érinti. Az első: mitől értékes egy üzleti stratégia? Azaz milyen legáltalánosabb cél szempontjából kell optimalizálni az üzleti stratégiákat. Ez a teória olyan előföltevésen nyugszik, amiről Michael Porter művei igen keveset mondanak. A második: hogyan tartható fenn a sikeres, „értékes” üzleti stratégia? Porter vezette be a verseny- előny fogalmát, aminek azóta hihetetlen irodalma támadt, és a mikroökonómia, különösen az ipari szervezetek elmélete is igen sokat foglalkozik vele. Végül a vállalati érték értelmezéséről szól, ráirányítva a figyelmet a Porter által megfogalmazott koncepciók néhány elméleti és gyakorlati problémájára.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | közgazdasági elméletek, mikroökonómia, piaci verseny, szervezetelmélet, vállalati stratégia |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Business Economics > Department of Business Studies |
Subjects: | Management, business policy, business strategy |
ID Code: | 4618 |
Deposited By: | Beáta Vasvár |
Deposited On: | 30 Jan 2020 11:20 |
Last Modified: | 30 Jan 2020 11:20 |
Repository Staff Only: item control page