Pecze, Krisztina (2003) Stratégia és a vállalatközi kapcsolatok. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 34 (6). pp. 2-16.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
12MB |
Abstract
Ebben az írásban a stratégia versenyszempontú megközelítését a szerző olyan elemekkel egészítette ki, melyek a vállalatok közötti együttműködések stratégiai jelentőségét hangsúlyozzák. Alapvető különbségként kiemeli, hogy míg a porteri megközelítés az egyedül versengő vállalatokra vonatkozik iparági kontextusukat vizsgálva, addig itt a vállalati kapcsolatok és az általuk kialakított hálózatok stratégiai összefüggései jelentik az értelmezés alapegységét. Ebből adódóan azonos és eltérő elemeket is találunk a két koncepcióban. A piaci és iparági általános jellemzők azonosak, míg a két koncepció elemzési keretében vannak eltérések.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | gazdasági kapcsolatok, piaci verseny, stratégiai szövetségek, vállalati stratégia |
Subjects: | Management, business policy, business strategy |
ID Code: | 4626 |
Deposited By: | Beáta Vasvár |
Deposited On: | 30 Jan 2020 13:54 |
Last Modified: | 30 Jan 2020 13:54 |
Repository Staff Only: item control page