Sugatagi, Gábor and Szántó, Szilvia (2003) Strukturális egyenlőségek modellezésének gyakorlati alkalmazása egy autókereskedelemre vonatkozó elégedettség-lojalitás kutatásban. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 34 (9). pp. 47-63.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
11MB |
Abstract
A Strukturális Egyenlőségek Modellje (SEM) olyan módszer, amely hatékonyan magába foglalja a standard többváltozós elemzések egész skáláját, beleértve a regresszió-analízist, a faktor- vagy varian- ciaelemzést. A módszer lényege, hogy mérhető dolgok bázisán megkísérel becsléseket készíteni a nem mérhető tényezőkre. A marketingkutatás számára a SEM lehetőséget teremt a piaci viselkedés hipotéziseken keresztüli modellezésére és tesztelésére vagy a modellek statisztikai igazolására. A cikk célja a fogyasztói elégedettséget meghatározó tényezők, valamint az elégedettség és a lojalitás közötti kapcsolat, illetve a vevői hűség következményeinek (pl. újravásárlás, továbbajánlás, márkaváltás stb.) vizsgálata a magyar autókereskedelemben. Központi kutatási kérdése, hogy az elégedettség és a lojalitás közötti - általában erősnek vélt - kapcsolatot vajon milyen tényezők gyengíthetik. Tehát mi térítheti el az elégedett fogyasztót az újravásárlástól?
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | esettanulmány, fogyasztói magatartás, gépkocsi, gépkocsiipar, kvantitatív módszerek, Magyarország, marketing, modellek, értékesítés |
Subjects: | Marketing |
ID Code: | 4669 |
Deposited By: | Beáta Vasvár |
Deposited On: | 05 Feb 2020 10:33 |
Last Modified: | 05 Feb 2020 10:33 |
Repository Staff Only: item control page