Jenei, György (2006) Közintézményi reformok szemléleti háttere és fejlődési pályái az ezredfordulón. Köz-gazdaság, 1 (1). pp. 81-95.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
125kB |
Official URL: http://www.koz-gazdasag.hu/
Abstract
A cikk a közszolgáltatások szempontjából elemzi az állam szerepét a XXI. században. Megállapítja, hogy a modern demokráciát nemcsak a jogszerűség, hanem az eredményesség is legitimálja. Ennek érdekében a 90-es években a fejlett nyugati államokban elkezdődött az állami-közszolgáltató rendszerek reformja. Ezek közös jellemzője volt, hogy menedzsmentreformokkal kezdődtek, amelyek kiegészültek közpolitikai reformokkal és közigazgatási jogi innovációkkal. A reformlépések sorozatának lényegi törekvése a közszolgáltató rendszerek és szervezetek olyan alapvető átalakítása, amely jelentősen megnöveli a hatékonyságot, az eredményességet, az alkalmazkodóképességet és az innovációs kapacitásokat. Megtöri a szolgáltatási monopóliumokat olyan versenykörülmények kialakításával, amelyben az állami, a magán és a civil társadalom szolgáltató szervezetei versenyeznek. A közszolgálati menedzsment megújítása a modern polgári demokráciák állampolgáraihoz, mint igényes közszolgáltatási fogyasztókhoz közelít.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | közszolgáltatások, közszolgálati menedzsment |
Divisions: | Faculty of Economics > Department of Public Policy and Management |
Subjects: | Public administration Service management |
ID Code: | 478 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 04 Jan 2012 15:23 |
Last Modified: | 03 Jul 2012 00:25 |
Repository Staff Only: item control page