Berács, József, Keszey, Tamara and Sajtos, László (2002) Az elektronikus kereskedelem és az on-line reklám szerepe és meghatározó tényezői a vállalati működésben. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 33 (11). pp. 2-15.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
10MB |
Abstract
Kutatásunkban az internet három, a marketing szempontjából kiemelt fontosságú területen - az értékesítésben, a beszerzésben és a vállalati kommunikációban - történő alkalmazását vizsgáljuk. Az 1990-es évek végére az internet a verseny egy újabb lehetséges színterévé vált, ugyanakkor a hazai magánfelhasználók alacsony internet ellátottsága és az interneten lebonyolított üzleti tranzakciók biztonságosságával kapcsolatos felhasználói félelmek egyelőre gátat szabnak az internet szélesebb körű elterjedésének. Kutatásunkban a „kínálati oldalt”, a vállalatokat vesszük górcső alá. Egy 2000-ben végzett nagyszabású, országos reprezentatív felmérés alapján először áttekintjük, hogy a magyarországi vállalatok milyen mértékben alkalmazzák marketing tevékenységükhöz kapcsolódóan az internet adta lehetőségeket. Ezután a témakör nemzetközi szakirodalmán alapuló modellünkben bemutatjuk azokat a lényeges tényezőket, amelyek nagyrészt meghatározzák, hogy egy vállalat milyen mértékben alkalmazza az internetet beszerzési, értékesítési és reklámozási tevékenységében. Modellünket a hazai vállalatokat reprezentáló mintán empirikusan teszteltük.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | beszerzés, elektronikus kereskedelem, internet, marketing, marketingkommunikáció, reklám, értékesítés, üzleti kommunikáció |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing |
Subjects: | Commerce and tourism Marketing |
ID Code: | 4784 |
Deposited By: | Beáta Vasvár |
Deposited On: | 17 Feb 2020 10:30 |
Last Modified: | 17 Feb 2020 10:30 |
Repository Staff Only: item control page