Corvinus
Corvinus

Családon belüli kommunikáció és a referenciacsoport hatása egyszülős és teljes családokban

Neulinger, Ágnes (2011) Családon belüli kommunikáció és a referenciacsoport hatása egyszülős és teljes családokban. In: Marketing Oktatók Klub Konferencia, 2011. augusztus 29-30., Pécs, Magyarország.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
288kB

Abstract

A társas környezet egyénre gyakorolt hatását széleskörűen tárgyalja többek között a szociológia, a pszichológia vagy a szociálpszichológia. De a terület kulcsfontosságú a marketing és azon belül a fogyasztói viselkedés megismerésének szempontjából is, hiszen a referenciacsoport befolyása abban is megnyilvánul, hogy a fogyasztók milyen vásárlási, fogyasztási döntéseket hoznak. A téma szakirodalma a referenciacsoport hatásának két típusát különbözteti meg: a normatív és az információs befolyás kategóriáit. Deutsch és Gerard (1955) szerint az infomációs befolyás abban jelenik meg, hogy “az egyének a másoktól kapott információkat valósnak és hitelesnek észlelik”, a normatív befolyás pedig a társas környezet elvárását fejezi ki az egyén kívánt magatartására vonatkozóan. Jelen kutatás a referenciacsoport befolyásának normatív és információs jellegét vizsgálja a családforma tükrében, Magyarországon. A vizsgálat az egyszülős és teljes családokat hasonlítja össze a családon belüli kommunikáció és a referenciacsoport hatás megnyilvánulásának szempontjából.

Item Type:Conference or Workshop Item (Paper)
Uncontrolled Keywords:fogyasztói magatartás
Divisions:Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing Research and Consumer Behaviour
Subjects:Marketing
Projects:OTKA PD 83779
ID Code:489
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:25 Jan 2012 11:42
Last Modified:03 Jul 2012 00:25

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics