Corvinus
Corvinus

Grounded theory, a kvalitatív kutatás klasszikus mérföldköve (Grounded theory, the classic milestone of qualitative research)

Mitev, Ariel Zoltán (2012) Grounded theory, a kvalitatív kutatás klasszikus mérföldköve (Grounded theory, the classic milestone of qualitative research). Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 43 (1). pp. 17-30. DOI 10.14267/VEZTUD.2012.01.02

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
199kB

Abstract

A grounded theory olyan kutatási módszer, ahol az elmélet az empirikus adatokból fejlődik ki és abban gyökerezik (Glaser - Strauss, 1967). Annak ellenére, hogy a módszer nemzetközileg rendkívül népszerű, a grounded theory nem igazán vert gyökeret a hazai menedzsment- és marketingkutatás talajában. A cikk célja a grounded theory kulcsfontosságú mozzanatainak bemutatása és a módszer népszerűsítése. / === / Grounded theory is a research method in which theory emerges from the data and is grounded in it (Glaser - Strauss, 1967). Despite the international popularity of the method, the grounded theory unfortunately hasn't taken roots in the Hungarian management and marketing research fields. The purpose of this article is to highlight some features and key points of the method and to popularize it among researchers.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:grounded theory, marketingkutatás
Divisions:Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing
Subjects:Marketing
DOI:10.14267/VEZTUD.2012.01.02
ID Code:501
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:31 Jan 2012 16:14
Last Modified:22 Feb 2021 09:27

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics