Varga, Ákos, Simon, Judit, Pintér, Attila, Tóth, Lilla and Kozák, Lajos (2020) A fogyasztói etnocentrizmus idegi korrelációi – neuromarketing-kutatás. Az ismertség által okozott implicit agykérgi aktivitásmoduláció vizsgálatára = Neural correlates of consumers’ ethnocentrism. Implicit modulation of cortical activations caused by familiarity. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (3). pp. 45-55. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.03.05
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
969kB |
Abstract
A szerzők jelen tanulmányukban a fogyasztói etnocentrizmus idegi korrelációit vizsgálták 16 fő önkéntes részvételével, block-design fMRI-paradigma alkalmazásával. Az inger bemutatása (vagyis a stimulációs blokkok fő hatása) megmutatta a várt erős kétoldali occipitalis, occipito-temporális és alacsonyabb temporális lebeny aktivitást, amely összhangban van a vizuális rendszer ventralis feldolgozási folyamatával. Ezen felül megfigyelték az inger ismertségével kapcsolatos pozitív modulációs hatást az elülső cingularis kéregben (ACC), valamint a negatív modulációs hatásokat a bal oldali temporális lebeny alsó részén és bilateralisan a gyrus postcentralisokban. Eredményeik feltárták az ismertség neurológiai hátterét, ami hozzájárulhat a fogyasztói döntések hátterében húzódó neurológiai folyamatok jobb megértéséhez. ------- The neural correlates of consumer ethnocentrism were investigated in 16 volunteers using a block-design fMRI paradigm. Stimulus presentation (i.e. the main effect of stimulation blocks), showed the expected strong bilateral occipital, occipito-temporal and lower-temporal lobe activations consistent with the ventral stream of visual processing. Moreover, the authors observed positive modulation effect related to stimulus familiarity in the anterior cingular cortex (ACC), and negative modulation effects in the lower aspect of the left temporal lobe and bilaterally in the postcentral gyri. Their findings shed light on the neurological background of familiarity, which allows them to better understand the underlying neurological processes behind consumer decisions.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | fogyasztói magatartás, fogyasztói neurotudomány, neuromarketing, fogyasztói etnocentrizmus, consumer behavior, consumer neuroscience, neuromarketing, consumer ethnocentrism |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing |
Subjects: | Marketing |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.03.05 |
ID Code: | 5058 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 12 Mar 2020 16:22 |
Last Modified: | 13 Mar 2020 15:33 |
Repository Staff Only: item control page