Lázár, Erika and Szűcs, Krisztián (2020) A neuromarketing aktuális helyzete és a mintaelemszámra vonatkozó kihívásai, különös tekintettel a szemkamerás mérésekre = The current state of neuromarketing and its challenges in sample size, with a particular focus on eye tracking measurements. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (3). pp. 79-88. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.03.08
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
563kB |
Abstract
A neuromarketing-vizsgálatok sajátossága, hogy kvalitatív és kvantitatív eljárások közé is besorolják a szakirodalomban. Ennek oka leginkább az, hogy a résztvevők száma inkább a kvalitatív mintanagyságok méretéhez igazodik, miközben a mérési pontokból származó adatok mennyisége lehetővé teszi a kvantitatív elemzéseket. Jelen összefoglaló a műszeres megfigyelések egy típusának, a szemkamerás vizsgálatok módszertani értékelésére fókuszál, különös tekintettel a megfelelő mintanagyság meghatározására. A probléma abból adódik, hogy ezek a vizsgálatok a szem mozgásának detektálásával a tudatalatti reakciók mérésére alapulnak, ezzel együtt nagy előnyének tekintik, hogy az agyi mechanizmus hasonlóságai révén alacsony résztvevői elemszám mellett a társadalomtudományi kutatásokban elvárt, magas megbízhatóságú statisztikai eredményeket szolgáltat az adott célcsoportra nézve. Ezért itt a szerző összefoglalja, hogy milyen mintanagyságok javasoltak a szemkamerás mérések esetében akkor, ha a megbízhatóság fontos szempont. ----- One of the neuromarketing particularities is that it can be classified as qualitative and quantitative research technique since the number of participants is more closely related to qualitative sample sizes, however, the huge amount of measured data allow us to analyze them quantitatively. This summary focuses on the evaluation of a special type of observation, namely eye tracking methodology, particularly on to define the appropriate sample size. This method is based on the detection of eye movements to measure unconscious reactions, along with its great advantage that is it can provide reliable statistical results with a low sample size due to the similarity of the brain mechanism. These results can be interpreted in connection with the behavior of a specific target group. The author attempts to summarize the literature recommendations about the appropriate sample size in eye tracking projects if reliability is a relevant aspect.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | neuromarketing, műszeres megfigyelések, szemkamera, mintanagyság, megbízhatóságneuromarketing, observational methods, eye tracking, sample size, reliability |
Subjects: | Marketing |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.03.08 |
ID Code: | 5067 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 13 Mar 2020 15:21 |
Last Modified: | 13 Mar 2020 15:31 |
Repository Staff Only: item control page