Ásványi, Katalin and Áncsán, Dóra (2019) CSR-kampányok a nemzetközi piacon. In: DMMD ADAPTER Tanulmányok a digitális marketing, média és design területéről. Budapesti Corvinus Egyetem, Budapest, pp. 135-146. . ISBN 978-963-503-798-8
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
455kB |
Abstract
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása napjaink egyik divatos kifejezése. Egyre több vállalat kötelezi el magát felelős üzleti tevékenységek folytatása mellett, ettől várva versenyképességük, eladásaik növekedését, a kívánt márkapozícionálás kialakítását, vagy márkapreferenciák létrehozását. Ez alól a tendencia alól a kozmetikai ipar sem kivétel. A kozmetikai ipari vállalatok sorra kötelezik el magukat olyan célok mellett, miszerint csak fenntartható forrásból származó alapanyagokat használnak, nagy hangsúlyt fektetnek a hulladékgazdálkodásra, vagy éppen nem tesztelnek állatokon. Az iparban tevékenykedő egyes vállalatok azonban felismerték, hogy a fogyasztók részéről ma már alapvető elvárás, hogy felelősek legyenek. Nemzetközi piacokra lépve a vállalatoknak CSRkezdeményezéseik kivitelezése és megvalósítása során eltérő kulturális, társadalmi és gazdasági sajátosságokkal rendelkező országokban is képesnek kell lenniük eleget tenni a társadalom elvárásainak, megfelelni a helyi közösségek által elvárt morális és etikai normáknak. Tanulmányunkban arra a kérdésre keressük a választ, hogy a kozmetikai ipar adaptálja-e a CSR-kezdeményezéseit világszerte, és ha igen, milyen tényezőket vesz figyelembe a CSR-kampányok adaptációja során.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing |
Subjects: | Industry Commerce and tourism Marketing International economics |
ID Code: | 5135 |
Deposited By: | Veronika Vitéz |
Deposited On: | 24 Mar 2020 11:29 |
Last Modified: | 24 Mar 2020 11:29 |
Repository Staff Only: item control page