Komár, Zita (2019) Meggyőző és manipulatív befolyásolási stratégiák a reklámretorika szemszögéből: szalmabáb, hamis dilemma, személyeskedés és egyéb reto-logikai érvelési hibák tettenér(t)ése. In: DMMD ADAPTER Tanulmányok a digitális marketing, média és design területéről. Budapesti Corvinus Egyetem, Budapest, pp. 76-96. . ISBN 978-963-503-798-8
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Abstract
Hogyan tud meggyőzni a reklám: milyen stratégiák, érvelési struktúrák és argumentációs technikák mentén lép működésbe a „reklám retorikája”? Mindez mennyiben hasonlít a klasszikus retorika alapelveire és milyen új keletű meggyőzéselméleti modellekkel találkozhatunk, amelyek a reklámok hatásmechanizmusainak megértésében szerepet játszanak? Mi a különbség meggyőzés és manipuláció között és mindez milyen (hibás) retorikai-logikai érvekkel hozható összefüggésbe a reklámokban? Ezekre a kérdésekre keresi a választ a jelen tanulmány, mely egyelőre feltáró jelleggel közelít a kérdés megválaszolásához és annak megértéshez milyen eszközökkel írható le a meggyőzés nehezen megfogható tudománya. Ennek érdekében először a főbb befolyásolási modelleket veszi számba, majd ezek mentén az argumentációban megjelenő manipulációs technikák esettanulmányokon alapuló feltárása következik, alapot szolgáltatva ezzel későbbi reklámretorikai témájú, feltáró jellegű kutatásoknak.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing |
Subjects: | Marketing |
ID Code: | 5138 |
Deposited By: | Veronika Vitéz |
Deposited On: | 24 Mar 2020 12:44 |
Last Modified: | 24 Mar 2020 12:44 |
Repository Staff Only: item control page