Kovács, Erzsébet and Szegő, László (2012) Törlesztés válság idején a diákhitel törlesztésében bekövetkezett változások vizsgálata (Changes in Hungarian student loan repayments due to the crisis). Köz-gazdaság, 7 (1). pp. 183-195.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
267kB |
Official URL: http://kozgazdasagtudomany.uni-corvinus.hu/index.php?id=39836
Jelen tanulmány a Budapesti Corvinus Egyetem Közgazdaságtudományi Karának 2011. április 26-i, harmadik kari konferenciáján elhangzott előadás szerkesztett változata.
Abstract
A 2008–2009-es pénzügyi válság hatására a magyarországi felsőoktatási hallgatók tanulmányait hitelekkel segítő Diákhitel Központ visszafizetési könnyítés lehetőségét ajánlotta fel a már törlesztési szakaszban lévő ügyfelei számára. Tanulmányunkban azt vizsgáljuk, hogy kik és hányan éltek a törlesztési mérséklés lehetőségével, és az emiatt elmaradó bevételek mennyire befolyásolhatják a Diákhitel Központ rövid és hosszú távú működését. Az derült ki, hogy az előírt törlesztéseikkel elmaradók nagyobb arányban kérték a mérséklést, mint a teljes törlesztői populáció. A törlesztési viselkedések változásának elemzése a válság hatásának érezhető visszahúzódását mutatja a 2010-es évben. Figyelmet érdemel az a tény, hogy a felsőfokú végzettséget szerző adósok törlesztési fegyelme nem elég erős. / === / After the world wide financial crisis in 2008/2009, the Student Loan Center in Hungary offered the following opportunity to its customers who were in the repayment period: they can pay a reduced amount of the installments for at most two years. In the present paper we study the group of customers who chose the opportunity of reduced installments. The effect of the delayed repayments on the short-term and long-term operations of the Center is also investigated. It turned out that the customers who already got into arrears asked for the reduction in a larger proportion than the whole population. The study of the customers in the repayment period shows that the impact of the financial crisis has decreased significantly. The disciplined repayment of the customers after graduation is not strong enough.
Item Type: | Article |
---|---|
Divisions: | Faculty of Economics > Department of Operations Research and Actuarial Sciences |
Subjects: | Finance Service management |
ID Code: | 525 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 21 Feb 2012 16:21 |
Last Modified: | 04 Nov 2021 08:27 |
Repository Staff Only: item control page