Imre, Tamás (1996) A részvénytulajdonosi értékképzés módszere mint a stratégiai menedzsment fontos eszköze. Vezetéstudomány, 27 (7-8). pp. 59-72.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
11MB |
Abstract
A vállalati missziókban többnyire szerepel annak megfogalmazása, miszerint a vállalat legfontosabb célkitűzése: maximalizálni a részvényesek számára a hozamot - részint osztalék- fizetéssel, részint pedig az árfolyamok emelkedésével. A tanulmány célja: bemutatni ezt a hozammaximalizáló módszert, azt, hogy mire képes, és milyen vezetői-döntési feladatokban hol, milyen segítséget tud nyújtani a vezetőknek abban, hogy feladatukat minél sikeresebben, a tulajdonosok teljes megelégedésére tudják ellátni. A tanulmány definiálja a használt legfontosabb fogalmakat, majd ismerteti a részvénytulajdonosi érték kiszámításának módját. A következő rész az érték növelésének módjával, folyamatával foglalkozik, majd bemutatja, hogy hogyan lehet mindezt a vezetői döntések megalapozására fölhasználni, és mely vezetői döntések, vállalatirányítási rendszerek működését tudja a módszer segíteni.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | projekt-értékelés, pénzügyi elemzés, részvényesek, vállalati stratégia, vállalatértékelés |
Subjects: | Management, business policy, business strategy |
ID Code: | 5451 |
Deposited By: | Beáta Vasvár |
Deposited On: | 15 Apr 2020 14:52 |
Last Modified: | 15 Apr 2020 14:52 |
Repository Staff Only: item control page