Imre, Tamás and Weisz, Zsuzsanna (1996) Mi az üzlet? Az üzlet, üzleti egység, stratégiai üzleti terület és stratégiai üzleti egység fogalmak értelmezése. Vezetéstudomány, 27 (11). pp. 3-17.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
11MB |
Abstract
A több üzleti tevékenységgel foglalkozó (ún. multibusiness) vállalatokon belül és a szakirodalomban is eltérő vélemények, fogalmi tisztázatlanságok léteznek arra vonatkozóan, hogyan értelmezhető az üzlet fogalma, mi tekinthető üzleti egységnek, mit értünk a stratégiai üzleti terület, illetve a stratégiai üzleti egység kifejezéseken. Ezek a kategóriák nagyon fontosak, ha a vállalat stratégiai irányításáról, stratégiai menedzsmentről beszélünk, hiszen arról az alapvető kérdésről van szó, hogy mit is akar egy vállalatvezetés stratégiailag irányítani. Ezen fogalmak értelmezésének nem egyértelmű volta és a tisztázás szándéka ösztönözte a szerzőket e tanulmány elkészítésére, mely a szakirodalmi források áttekintése és elemző összehasonlítása alapján lehetséges definíciókat fogalmaz meg a fenti terminusokra.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | vállalati szervezet, vállalati vezetés, stratégiai vezetés |
Subjects: | Management, business policy, business strategy |
ID Code: | 5519 |
Deposited By: | Beáta Vasvár |
Deposited On: | 17 Apr 2020 07:00 |
Last Modified: | 17 Apr 2020 07:00 |
Repository Staff Only: item control page