Tasnádi, József (1995) A márka- és a márkaérték-létrehozás és -mérés egyes kérdései. Vezetéstudomány, 26 (10). pp. 73-80.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
5MB |
Abstract
A tanulmány a márkafogalom értelmezéséből kiindulva áttekinti a szervezeti, termék/szolgáltatás jellemzőket, modellben foglalja össze a márkalétrehozás befolyásoló tényezőit és a márkaismertség terjedelmét. A bonyolult folyamat kritikus pontjai a márkaérték értelmezése, a fogyasztói elismertetés és bizalom. A szervezetek, termék/szolgáltatások intellektuális tulajdonságok hordozói. A márkaérték hozzájárulás a szervezet, a termék/szolgáltatás piaci értékéhez, miért is mérésének megszervezése fontos feladat. A tanulmány áttekinti a márkamérés következményeit, érinti a mérés számviteli összefüggéseit, foglalkozik a márkaértékbecslés kérdéskörrel, meghatározza a mérési hierarchia szintjeit és vezetésre gyakorolt hatásait. Ezt követően fogalmazza meg a szerző összefoglaló következtetéseit, amelyek a magyarországi gyakorlat továbbfejlesztéséhez is hozzájárulhatnak.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | márka, márkaérték, módszertan |
Subjects: | Marketing |
ID Code: | 5605 |
Deposited By: | Beáta Vasvár |
Deposited On: | 22 Apr 2020 10:12 |
Last Modified: | 22 Apr 2020 10:12 |
Repository Staff Only: item control page