Perhócs, Péter (2018) A divattermelés körvonalai. Divattermékek, kulturális kontextusok és szimbolikus jelentéskonstrukció. Replika (106-7). pp. 365-378.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
305kB |
Official URL: https://doi.org/10.32564/106-107.26
Abstract
Jelen tanulmány egy hosszabbnak ígérkező kutatás első eredménye, melynek alapkérdése: miként konstruálódik meg a divattermékekhez tartozó szimbolikus jelentés? Továbbá, hogy milyen szerepet töltenek be a divatmárka által kialakított üzenet közvetítésében azok a kulturális kontextusok, amelyekben az iparági képviselők és a potenciális vásárlók a divatproduktumokat érzékelik és értékelik. A következőkben arra igyekszem rámutatni, hogy a különböző állomások – vagy, ahogy a továbbiakban hivatkozom rájuk: fázisok –, úgymint a divatbemutatók, a divatmagazinok, valamint az értékesítési színterek olyan kulturális kontextusok, melyekben a divattermékek szimbolikus jelentéstartalommal itatódnak át. Az alábbi bevezető tanulmány főbb céljai között éppen emiatt annak a termékpályának a széles ecsetvonásokkal történő felvázolása szerepel, amely során a divattervező kezei közül kikerülő kreációk – ruhadarabok, cipők, táskák és egyéb kiegészítők – a fentebb megnevezett fázisokon áthaladva szimbolikus tartalommal itatódnak át.
Item Type: | Article |
---|---|
Divisions: | Faculty of Social Sciences > Institute for Sociology and Social Studies |
Subjects: | Culture, sport Sociology |
ID Code: | 5701 |
Deposited By: | MTMT SWORD |
Deposited On: | 04 Jun 2020 08:46 |
Last Modified: | 04 Jun 2020 08:46 |
Repository Staff Only: item control page