Szabó, Zsolt Roland ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7961-1298 and Szedmák, Borbála (2020) Kultúramenedzsment a digitális korban. Öt élenjáró szimfonikus nagyzenekar üzleti modellje. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (7-8). pp. 27-41. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.07-08.03
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
900kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.07-08.03
Abstract
A kutatás egy újszerű terület feltárásának kezdeti lépéseit teszi meg, valamint az üzleti szemlélet fontosságát mutatja be a művészetek területen. A szerzők az elméleti összefoglalást követően a zeneipari trendeket és a XXI. századi szimfonikus zenekarokkal szemben támasztott igényeket vizsgálják meg, majd pedig a Berlini Filharmonikusok, a London Symphony Orchestra, a San Francisco Symphony, a Budapesti Fesztiválzenekar, végül pedig a Budafoki Dohnányi Zenekar működését állítják kutatásuk fókuszába. A zenekarok hasonló missziót eltérő üzleti modellekkel valósítanak meg. A zenekarok közötti legnagyobb különbség a finanszírozásukra vezethető vissza: míg az amerikai zenekar piaci alapon működik, addig az európaiak esetében jelentős a közpénzből történő támogatás. A vizsgált zenekarok felismerték, hogy napjaink gyorsan változó világában egy üzleti modell sem örökérvényű: igyekeznek a fogyasztók változó igényeire reagálni és a technológia adta lehetőségeket minél nagyobb mértékben kihasználni.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | üzleti modell, üzletimodell-innováció, kultúramenedzsment, társadalmi hasznosság, közpénz |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Management > Department of Strategic Management |
Subjects: | Culture, sport Management, business policy, business strategy |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.07-08.03 |
ID Code: | 5807 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 10 Jul 2020 17:44 |
Last Modified: | 11 Oct 2021 09:25 |
Repository Staff Only: item control page