Hofmeister Tóth, Ágnes ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5883-054X, Neulinger, Ágnes ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6493-2761 and Piskóti, Marianna (2020) Az értékválasztás és a kognitív életkor közötti kapcsolat a magyar 50 év feletti lakosság körében. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (7-8). pp. 53-64. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.07-08.05
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
540kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.07-08.05
Abstract
Az időskorúak megértése meghatározó jelentőségű az elöregedő társadalmakban, így Magyarországon is. Jelen tanulmány az 50 év feletti fogyasztók körében tanulmányozza a kognitív életkor és a személyes értékek közötti kapcsolatot. A szerzők egy országos lakossági online adatfelvétel segítségével elemzik az értékek és a kognitív életkor közötti összefüggést, amelyet egy hasonló és közel tíz évvel ezelőtti adatfelvétel adataival is összehasonlítanak. Eredményeik szerint a magyar 50 év feletti fogyasztók kognitív életkora alacsonyabb, mint a tényleges életkoruk és ez a különbség mára megfelel a fejlett gazdaságok lakosságára jellemző értéknek. A kognitív életkor és értékek közötti összefüggés megerősítést nyert, és megállapítható, hogy az idős fogyasztók szubjektív életkoruk alapján eltérést mutatnak a személyes értékek fontosságában és megvalósulásában.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | személyes értékek, kognitív életkor, időskorúak, kérdőíves felmérés |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing |
Subjects: | Marketing |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.07-08.05 |
ID Code: | 5809 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 10 Jul 2020 18:01 |
Last Modified: | 11 Oct 2021 09:24 |
Repository Staff Only: item control page