Corvinus
Corvinus

Az értékválasztás és a kognitív életkor közötti kapcsolat a magyar 50 év feletti lakosság körében

Hofmeister Tóth, Ágnes ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5883-054X, Neulinger, Ágnes ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6493-2761 and Piskóti, Marianna (2020) Az értékválasztás és a kognitív életkor közötti kapcsolat a magyar 50 év feletti lakosság körében. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (7-8). pp. 53-64. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.07-08.05

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
540kB

Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.07-08.05


Abstract

Az időskorúak megértése meghatározó jelentőségű az elöregedő társadalmakban, így Magyarországon is. Jelen tanulmány az 50 év feletti fogyasztók körében tanulmányozza a kognitív életkor és a személyes értékek közötti kapcsolatot. A szerzők egy országos lakossági online adatfelvétel segítségével elemzik az értékek és a kognitív életkor közötti összefüggést, amelyet egy hasonló és közel tíz évvel ezelőtti adatfelvétel adataival is összehasonlítanak. Eredményeik szerint a magyar 50 év feletti fogyasztók kognitív életkora alacsonyabb, mint a tényleges életkoruk és ez a különbség mára megfelel a fejlett gazdaságok lakosságára jellemző értéknek. A kognitív életkor és értékek közötti összefüggés megerősítést nyert, és megállapítható, hogy az idős fogyasztók szubjektív életkoruk alapján eltérést mutatnak a személyes értékek fontosságában és megvalósulásában.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:személyes értékek, kognitív életkor, időskorúak, kérdőíves felmérés
Divisions:Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing
Subjects:Marketing
DOI:https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.07-08.05
ID Code:5809
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:10 Jul 2020 18:01
Last Modified:11 Oct 2021 09:24

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics