Inzelt, Annamária and Csonka, László (2018) Innováció a tudástársadalom idején. Educatio, 27 (2). pp. 177-191. DOI https://doi.org/10.1556/2063.27.2018.2.2
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
228kB |
Official URL: https://doi.org/10.1556/2063.27.2018.2.2
Abstract
A tudástársadalomban a felsőoktatásnak is új kihívásoknak kell megfelelnie, hogy hatékonyan tudjon közreműködni az új tudományos ismeretek hasznosításában, az új technológiai, piaci, digitális képességek elsajátításában. A hagyományos schumpeteri innovációk mellett egyre több olyan új típusú innováció jelenik meg, mint a szabad hozzáférésű innovációk vagy a frugális innovációk. Ezek jellemzőit mutatja be a cikk1 és az általuk támasztott felsőoktatási változás igényét. Továbbra is fontos a tudományos és technológiai kiválóság, de ezzel azonos jelentőségűvé válik a képzés struktúrájának, tartalmának és módszereinek megváltoztatása annak érdekében, hogy az oktatás a képességek, készségek és kompetenciák kialakítására koncentráljon. Emellett fi gyelmet kell fordítani olyan képességek és készségek kialakítására, mint a csapatmunka, a nemzetközi együttműködés, a transzdiszciplináris képességek, valamint a mentális kitartás és rugalmasság, a siker- és kudarckezelés. A 21. század technotudományai nélkülözhetetlenné teszik a felelősségteljes kutatás és innováció gyakorlatát mind az oktatási folyamatban, mind pedig a diploma megszerzése után. = Higher education has to respond to new challenges of the knowledge society in order to be able to effi ciently contribute to the utilisation of new knowledge and to the acquisition of new technological, business and digital capabilities. During the past few years new types of innovation come to the front, such as the free innovations or frugal innovations beyond the traditional Schumpeterian innovations. Th is article reviews the characteristics of the new types of innovation and those challenges that they mean for the higher education. Th e scientifi c and technological excellence are still matters in higher education but it is now equally important to change the structure, content and methodologies of education for the development of capabilities, skills and competencies relevant for the knowledge society. Beside them it is necessary to devote attention to such capabilities and skills as team work, international collaboration, transdisciplinarity as well as mental stamina, fl exibility or dealing with success and failure. Th e technosciences of the 21st century makes responsible research and innovation essential both in the education and after the graduation.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | tudástársadalom, szabad innováció, frugális innováció, felelősségteljes kutatás és innováció, DUI-innováció, termelési forradalom, globalizáció, oktatási innováció |
Subjects: | Knowledge economy, innovation |
Funders: | Emberi Erőforrások Minisztériuma Felsőoktatási Intézményi Kiválósági Program, Budapesti Gazdasági Egyetem |
Projects: | 20405- 3/2018/FEKUTSTART |
DOI: | https://doi.org/10.1556/2063.27.2018.2.2 |
ID Code: | 5833 |
Deposited By: | Veronika Vitéz |
Deposited On: | 10 Aug 2020 15:02 |
Last Modified: | 10 Aug 2020 15:02 |
Repository Staff Only: item control page