Agárdi, Irma, Szabolcsné Orosz, Judit and Berezvai, Zombor (2020) A digitalizáció hatása a lojalitásprogramok felépítésére a nemzetközi élelmiszer- és napicikk-kiskereskedelemben. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (9). pp. 2-15. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.09.01
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
949kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.09.01
Abstract
Az utóbbi évek digitális forradalma nem hagyta érintetlenül a kiskereskedelmi vállalatok lojalitásprogramjait sem. A tanulmány célja, hogy megvizsgálja hogyan befolyásolta a digitalizáció a lojalitásprogramok felépítését. A kutatási kérdés megválaszolásához szekunder adatokat gyűjtöttek a szerzők európai és észak-amerikai élelmiszer- és nnapicikk-kiskereskedelmi vállalatok körében olyan digitális innovációkról, amelyek a lojalitásprogramokhoz kapcsolódnak. A kutatási eredmények rávilágítottak arra, hogy a digitalizáció jelentős változásokat okozott a lojalitásprogramok által megcélzott fogyasztói körben, ösztönzési rendszerében, kommunikációjában és a partnerstruktúrában. Legerőteljesebben az online és a mobiltechnológiák voltak hatással a kiskereskedelmi vállalatok lojalitásprogramjaira, amelynek révén lehetővé vált a lojalitásprogram-adatbázisok kialakítása, a fogyasztói magatartás előrejelzése, személyre szabott kedvezmények kialakítása és azok automatizálása. Ennek következtében a nemzetközi élelmiszer- és napicikk-kiskereskedelemben megkezdődött a lojalitásprogramok differenciálása szűkebb célcsoportnak kialakított tematikus programok elindításával, az ösztönzési rendszer személyre szabásával, szolgáltatásokkal való kiegészítésével, a kommunikációs tevékenységben a direktmarketing-eszközök használatával. A partnervállalatok között pedig megjelentek az informatikai vállalatok és a távközlési cégek, amelyek a jövőben digitális ökoszisztémákat hozhatnak létre.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | digitalizáció, lojalitásprogram, kiskereskedelem |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media |
Subjects: | Marketing |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.09.01 |
ID Code: | 5897 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 08 Sep 2020 15:15 |
Last Modified: | 09 Sep 2020 12:37 |
Repository Staff Only: item control page