Kökény, László and Kenesei, Zsófia (2019) Hogyan befolyásolja a vendégek személyisége a magyar wellness-szállodákkal kapcsolatos elégedettséget? Turizmus Bulletin, 19 (3). pp. 21-29.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
271kB |
Abstract
Kutatási tanulmányok szerint egyre nagyobb teret kap a vállalatok marketingtevékenységében az a felfogás, hogy a fogyasztók egyediek, saját, személyiségükből következő értékrenddel bírnak. Erre a felfogásra a vállalatok is egyre inkább nyitottak, mivel a céljuk a minél hatékonyabb kiszolgálás és ezáltal a minél nagyobb profit. A személyiségtípusok azonosításával lehetőség nyílik a fogyasztók személyiségalapú csoportosítására. Kutatásunk célja azt megvizsgálni, hogy a fogyasztói személyiségtípusok hogyan, és milyen mértékben befolyásolják a szállodai szolgáltatással kapcsolatos elégedettséget. Az elégedettség területét a szállodai szolgáltatás tényezőire fókuszáljuk, és a szakirodalom alapján különböző részterületeket alakítunk ki, mint például a fizikai környezettel és a személyzettel kapcsolatos elégedettség. A személyiségtípus elemzéshez a Big Five Faktor tesztet használjuk. Összességében megállapítható, hogy a személyiségtípusok közül a barátságosság és a tudatosság szignifikánsan befolyásolja, a vártnak megfelelő irányba, a személyzetre és a fizikai környezetre vonatkozó elégedettség faktort. Ezzel ellentétben a neuroticitás, az extraverzió és a nyitottság egyáltalán nem befolyásolja szignifikánsan egyik elégedettség faktort sem.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | szállodai elégedettség, személyiségtípus, Big Five Faktor teszt, korrelációelemzés |
Subjects: | Commerce and tourism Psychology |
ID Code: | 5964 |
Deposited By: | Veronika Vitéz |
Deposited On: | 16 Oct 2020 12:49 |
Last Modified: | 16 Oct 2020 12:49 |
Repository Staff Only: item control page