Féki, Zsuzsanna and Markos-Kujbus, Éva (2019) Barát vagy ellenség? Negatív online fogyasztói értékelések szerepe az Airbnb oldalon. Turizmus Bulletin, 19 (4). pp. 4-12.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
305kB |
Abstract
Az e-WOM (eletronic word-of-mouth, online szájreklám) értelmezhető valamely szolgáltatásról alkotott pozitív vagy negatív állításként. A negatív töltetű e-WOM háttérbe szorul a kutatásokban, így ennek befolyásoló hatása került kutatásunk középpontjába. Az online szállásfoglalásnál a fogyasztók nem tudnak előzetesen meggyőződni a minőségről, így kénytelenek társaik véleményére hagyatkozni, tehát az e-WOMnak kiemelt szerep jut. Az egyik legnépszerűbb szállásfoglaló oldal, az Airbnb, működésének alapja a közösség és a tagok által alkotott fogyasztói értékelések, amelyek segítenek másoknak az észlelt kockázat csökkentésében és a döntés meghozatalában. A fentiek alapján kutatásunk arra fókuszált, hogyan jelenik meg a negatív e-WOM a fogyasztók szálláskeresési folyamatában. Kutatásunk eredménye alapján elmondható, hogy elsősorban azon hozzászólások a hasznosak, melyek extra információt szolgáltatnak, valamint hogy a szélsőségesen negatív e-WOM háttérbe szorul az objektivitás hiánya miatt. Láthatóvá vált továbbá, hogy bár a negatív e-WOM képes elrettentő hatást gyakorolni, releváns tartalom esetén azonban felkészít a szállás hiányosságaira.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | negatív e-WOM, Airbnb, fogyasztói döntéshozatal, online szálláskeresés, sharing economy |
Subjects: | Commerce and tourism |
ID Code: | 5966 |
Deposited By: | Veronika Vitéz |
Deposited On: | 16 Oct 2020 13:06 |
Last Modified: | 16 Oct 2020 13:06 |
Repository Staff Only: item control page