Ásványi, Katalin, Chaker, Hager and Varga, Ákos (2020) Szép szavak, jó tettek?” A párizsi top zöld szállodák CSR értékeinek és tevékenységének vizsgálata = ”Fine words, good deeds?” An examination of CSR values and activities of the top green hotels in Paris. Turizmus Bulletin, 20 (1). pp. 4-14. DOI https://doi.org/10.14267/TURBULL.2020v20n1.1
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
385kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/TURBULL.2020v20n1.1
Abstract
A tanulmány célja, hogy összevessük a szállodák weblapjain és vendégértékeléseiben megjelenő CSR4 tartalmakat. Kutatási eredményeink körvonalazzák a szállodák CSR tevékenysége és a valós fogyasztói tapasztalatok közötti különbséget, vagyis az úgynevezett value-action gap-et (VAG). A vizsgálatot a TripAdvisor listája szerinti párizsi top 10 zöld szálloda körében végeztük. Tartalomelemzéssel értékeltük a szállodák weblapjain elérhető CSR információkat, valamint megvizsgáltunk a TripAdvisoron összesen 8974 db szállodai vendégvéleményt, melyből 156 db vendégértékelés volt CSR tevékenységet minősítő visszajelzés. A kutatás eredménye rámutatott arra, hogy a szállodák eltérő részletességgel tájékoztatják honlapjaikon a vendégeket a CSR tevékenységeikről. A kommentek túlnyomórészt pozitív véleményt alkottak az egyes CSR kategóriákban, azonban nem minden témakör jelent meg. A kutatás eredményei nagymértékben hozzájárulhatnak a hotelek CSR stratégiájának kiépítéséhez. = The purpose of this study is to compare the CSR content of hotel websites and guest reviews. Our research results outline the difference between the CSR activity of hotels and actual consumer experience – the so-called value-action gap (VAG). The survey conducted was of the top 10 green hotels in Paris, as listed by TripAdvisor. By means of content analysis, we studied information on CSR as displayed on hotel websites, and we then examined a total of 8974 reviews by guests on TripAdvisor, 156 of which concern CSR. The results of the research show that hotels inform guests on their websites of their CSR activities in varying degrees of detail. The comments relating to the CSR categories were mainly positive, but not all CSR topics were covered. The results of this research can contribute seriously to building CSR strategy for hotels.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | CSR, fenntarthatóság, szállodák, value-action gap, vendégértékelés = CSR, sustainability, hotels, value-action gap, guest review |
Subjects: | Commerce and tourism |
DOI: | https://doi.org/10.14267/TURBULL.2020v20n1.1 |
ID Code: | 5970 |
Deposited By: | Veronika Vitéz |
Deposited On: | 16 Oct 2020 13:30 |
Last Modified: | 16 Oct 2020 13:30 |
Repository Staff Only: item control page