Danyi, Pál, Iványi, Tamás ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6878-701X and Veres, István (2020) A turizmus jelene és várható változása a mesterséges intelligencia integrálásával, különösen a Z-generáció igényeire fókuszálva. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (ksz.). pp. 19-34. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.KSZ.03
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.KSZ.03
Abstract
A szerzők kutatásának célja a mesterséges intelligencia (MI) technológiák turisztikai célú felhasználhatóságának vizsgálata volt. Hipotézisük szerint, ha a jövőbe tekintünk, akkor a Z generáció igényei lesznek a legfontosabbak, amelyekre az MI fog nagyrészt megoldást adni. A turizmus minden paraméterében töretlenül növekszik 2013 óta, miközben egyre szorosabban összefonódik az infokommunikációs technológiákkal. A trendek fenntartásához nagyon fontos a turizmusmarketing és a marketingkommunikáció, hogy megalapozott desztinációs és szolgáltatói döntésekkel lehessen az utazók számát és elégedettségüket növelni. A közeljövő egyik legfontosabb eszköze mindezekben a mesterséges intelligencia (MI) lesz. A tanulmányban részletes szekunder kutatást végeztek a szerzők annak bemutatására, hogy a nemzetközi kutatások és fejlesztések egyre jobban fókuszálnak az MI-re. Ötven releváns cikk elemzésével egy ún. hype-térképet rajzoltak fel, négy főkategóriába sorolva az MI turisztikai megoldásait, egyrészt a problématulajdonosok funkcionális megközelítése, másrészt a technológiák csoportosítása alapján.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | turizmus, turizmusmarketing, mesterséges intelligencia, okos turizmus |
Subjects: | Knowledge economy, innovation Commerce and tourism |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.KSZ.03 |
ID Code: | 6174 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 11 Dec 2020 16:59 |
Last Modified: | 11 Oct 2021 09:07 |
Repository Staff Only: item control page