Szanyi-Gyenes, Xénia and Almási, Anikó (2021) A vezető szerepe a kis- és közepes vállalkozások sikerességében. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 52 (3). pp. 40-52. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2021.03.04
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
523kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2021.03.04
Abstract
A szerzők a magyarországi KKV-szektor sikerességének vizsgálatában a versenyképesség és a szervezeti identitás elméletekből indulnak ki, és a vállalati működésre, valamint a vezető szerepére koncentrálnak. Szekunder kutatások eredményeinek ilyen fókuszú szintetizálásával összegzik a hazai kis- és közepes vállalkozások versenyképesség jellemzőit a vezető aspektusából. Saját kutatásaik ezekre építve a percepció torzító hatására koncentráltak, illetve a nemzetköziesedésben aktív KKV-knál külön elemezték a vezetői hatásokat. Eredményeik azt mutatják, hogy a vezető direkt hatásán túl számos tényezőben indirekt hatás is kimutatható. Ennek oka, hogy a stratégiai irány megválasztása, a növekedési lehetőségek felismerése, a szükséges belső erőforrások menedzselése, a jövőképhez és célokhoz illeszkedő szervezeti struktúra kialakítása a KKV-szektorban a vezetői képességektől függ. A kutatás módszertani korlátaiból adódóan az eredmények nem általánosíthatók, érvényességük korlátozott, de alapot adnak a hazai kis- és közepes vállalkozások sikerességének megértéséhez, további kutatási irányokhoz.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | KKV, versenyképesség, sikertényezők, vezető, kis- és középvállalkozás |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Management > Department of Strategic Management |
Subjects: | Management, business policy, business strategy |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2021.03.04 |
ID Code: | 6354 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 09 Mar 2021 16:40 |
Last Modified: | 09 Mar 2021 16:40 |
Repository Staff Only: item control page