Dörnyei, Krisztina and Mitev, Ariel Zoltán (2010) Netnográfia avagy on-line karosszék-etnográfia a marketingkutatásban (Netnography or Online armchair etnography in the marketing research). Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 41 (4). pp. 55-68. DOI 10.14267/VEZTUD.2010.04.06
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
643kB |
Abstract
A netnográfia olyan kvalitatív kutatási módszer, amely adaptálja az etnográfiai kutatási technikákat az on-line közösségek kultúrájának vizsgálatához (Kozinets, 2002). Információforrásként nyilvánosan elérhető on-line kommunikációs csatornákat használ, hogy azonosítsa és megértse az on-line fogyasztói csoportok gondolkodásmódját és döntési mechanizmusait, egyszersmind egyszerűen és hatékonyan használható eszköz. A netnográfia bizonyos szempontból az úgynevezett karosszék-antropológiára vezethető vissza. A szerzők cikkükben bemutatják a módszer eredetét és használatát. / _____ / Netnography is a qualitative research methodology that adopts ethnographic research techniques to study the culture of online communities (Kozinets, 2002). Netnography uses publicly available online forums to identify and understand way of thinking and decisions of online consumer groups. It is a simple and effective method. Netnography originates in so called „armchair anthropology”. In this paper we present the roots and usage of the method.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | on-line közösségek, web 2.0, kvalitatív kutatás |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing |
Subjects: | Marketing |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2010.04.06 |
ID Code: | 641 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 22 May 2012 15:32 |
Last Modified: | 05 Oct 2021 13:40 |
Repository Staff Only: item control page