Corvinus
Corvinus

A Miles és Snow-féle stratégiatipológia kutatási kérdései (Research issues of Miles and Snow strategic typology)

Csepeti, Ádám (2010) A Miles és Snow-féle stratégiatipológia kutatási kérdései (Research issues of Miles and Snow strategic typology). Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 41 (11). pp. 15-30. DOI 10.14267/VEZTUD.2010.11.02

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
163kB

Abstract

Jelen dolgozat a Miles és Snow (1978) által kidolgozott stratégiai tipológiával kapcsolatos legjelentősebb kutatások megállapításait igyekszik összefoglalni. A szerző az elmúlt három évtized Miles és Snow-i kutatásaiban leginkább érintett területek alapján osztályozza a feldolgozott cikkeket, majd részletesen ismerteti a Kutató, Elemző, Védekező és Reagáló stratégiát követő vállalatokra vonatkozó marketing- és teljesítményimplikációkat. A vizsgálatok korlátainak és hiányosságainak feltárását követően a Miles és Snow-i stratégiai típusok aktuális elméleti, kutatás-módszertani és gyakorlati kihívásainak, valamint alulkutatott aspektusainak bemutatásával a cikk útmutatást kínál a stratégiai menedzsment leendő kutatóinak is. / === / The present paper strives to summarize the findings of the most important and outstanding researches concerning the strategic typology developed by Miles and Snow (1978). The present author classifies the reviewed articles of the past three decades according their mostly covered research areas, then exposes in detail the marketing and performance implications of the Prospector, Analyzer, Defender and Reactor strategic types pursued by the firms. After the exploration of the limitations and deficiencies of the past empirical investigations, by the demonstration of the actual conceptual, methodological and practical challenges as well as the underresearched aspects of strategic types of Miles and Snow, the artricle also offers fruitful guidelines to future researchers of strategic.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:stratégiai menedzsment, Raymond Miles, Charles Snow, stratégiatípusok, teljesítményvizsgálatok
Divisions:Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing
Subjects:Management, business policy, business strategy
DOI:10.14267/VEZTUD.2010.11.02
ID Code:644
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:23 May 2012 13:37
Last Modified:10 Mar 2021 08:14

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics