Eisingerné Balassa, Boglárka (2014) A mozaikcsaládok családtipológiai megközelítése a vásárlási konfliktusok vizsgálatán keresztül. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 45 (5). pp. 74-84. DOI 10.14267/VEZTUD.2014.05.08
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
291kB |
Abstract
A mozaikcsaládok vásárlási döntéseiket a hagyományostól eltérő módon hozzák meg, jellegzetességük, hogy a családtagok speciális rokoni kapcsolatai miatt sokkal több konfliktust kell megoldaniuk, mint a hagyományos családmodellben élőknek. A szerző tanulmányában a vásárlási döntések vizsgálatán keresztül rávilágít arra, hogy a mozaikcsaládok korábbi pszichológiai és szociológiai megközelítése és tipizálása mellett újabb típusok is azonosíthatók. A kutatás eredményei rámutatnak arra, hogy – ellentétben a korábbi kutatások eredményeivel – a mozaikcsaládok mindennapi életében, konfliktusaiban és ezek megoldásában nem feltétlenül a családhoz csatlakozott felnőtt vagy gyerek neme, életkora, a családon kívül élő gyerekek száma – tehát a családszerkezet – a meghatározó, hanem az abban élők egymással kapcsolatos viszonyai, alkalmazkodási képessége, egymás elfogadása, az egymásért történő felelősségvállalás mértéke.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | mozaikcsaládok, vásárlási szokások, fogyasztói magatartás |
Subjects: | Marketing |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2014.05.08 |
ID Code: | 6611 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 24 Jun 2021 12:29 |
Last Modified: | 21 Oct 2021 12:42 |
Repository Staff Only: item control page