Agárdi, Irma (2008) Kompetitív hatások az élelmiszer- és napicikk kiskereskedelemben. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 39 (9). pp. 43-54. DOI 10.14267/VEZTUD.2008.09.04
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Abstract
A kiskereskedelemben kialakult vállalatcsoportokon (multinacionális, illetve hazai láncok, független kiskereskedők) belüli és csoportok közötti verseny alapvetően meghatározza a kiskereskedelem szerkezetét. Az élelmiszer- és napicikk-kiskereskedelemben a csoportokon belül helyettesítési, a csoportok között pedig kiegészítő hatásokat feltételez, amelyet fogyasztói szemszögből vizsgál. Egy hallgatói mintán végzett feltáró kutatás kimutatta, hogy a csoportokon belül és a csoportok között is alacsony, illetve közepes mértékű helyettesítő hatások érvényesülnek. A legerősebb helyettesítési viszony a multinacionális láncok által üzemeltetett hiper- és szupermarketek között mutatható ki, amelyeket a megkérdezettek nagyon hasonlónak, ebből következően felcserélhetőnek értékeltek. A hazai láncok és a független kisboltok között közepes mértékű helyettesítési hatás érvényesült, az üzlettípusonkénti vásárlási gyakoriság és a vásárlás értéke alapján.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | kiskereskedelem, verseny, kutatás |
Subjects: | Commerce and tourism |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2008.09.04 |
ID Code: | 6882 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 01 Oct 2021 07:11 |
Last Modified: | 01 Oct 2021 07:11 |
Repository Staff Only: item control page