Corvinus
Corvinus

Kompetitív hatások az élelmiszer- és napicikk kiskereskedelemben

Agárdi, Irma (2008) Kompetitív hatások az élelmiszer- és napicikk kiskereskedelemben. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 39 (9). pp. 43-54. DOI 10.14267/VEZTUD.2008.09.04

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Abstract

A kiskereskedelemben kialakult vállalatcsoportokon (multinacionális, illetve hazai láncok, független kiskereskedők) belüli és csoportok közötti verseny alapvetően meghatározza a kiskereskedelem szerkezetét. Az élelmiszer- és napicikk-kiskereskedelemben a csoportokon belül helyettesítési, a csoportok között pedig kiegészítő hatásokat feltételez, amelyet fogyasztói szemszögből vizsgál. Egy hallgatói mintán végzett feltáró kutatás kimutatta, hogy a csoportokon belül és a csoportok között is alacsony, illetve közepes mértékű helyettesítő hatások érvényesülnek. A legerősebb helyettesítési viszony a multinacionális láncok által üzemeltetett hiper- és szupermarketek között mutatható ki, amelyeket a megkérdezettek nagyon hasonlónak, ebből következően felcserélhetőnek értékeltek. A hazai láncok és a független kisboltok között közepes mértékű helyettesítési hatás érvényesült, az üzlettípusonkénti vásárlási gyakoriság és a vásárlás értéke alapján.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:kiskereskedelem, verseny, kutatás
Subjects:Commerce and tourism
DOI:10.14267/VEZTUD.2008.09.04
ID Code:6882
Deposited By: Alexa Horváth
Deposited On:01 Oct 2021 07:11
Last Modified:01 Oct 2021 07:11

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics