Pelsőci, Balázs Lajos, Nagy, Ákos and Gáti, Mirkó ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5879-6353 (2021) Az értékesítés digitális átalakulása. Az egyéni és szervezeti technológiaelfogadást meghatározó tényezők empirikus elemzése. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 52 (10). pp. 14-27. DOI 10.14267/VEZTUD.2021.10.02
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
575kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2021.10.02
Abstract
Jelen tanulmány az értékesítés digitális átalakulását befolyásoló tényezők feltárására vállalkozik. A kutatás során a szerzők felvázolnak egy elméleti modellt, amely egyaránt támaszkodik a Technológiaelfogadás Modelljére (TAM), a Technológiai Felkészültség Indexére (TRI), valamint az értékesítési tevékenységek és eszközök szakirodalmára. Az elméleti modell megalkotásához az empíria egy 2018-ban végzett, 122 különböző értékesítővel folytatott interjúsorozatból származik. A kutatás során sikeresen feltártak számos olyan tényezőt, amely végeredményben befolyásolja az értékesítés digitális transzformációját, valamint a köztük lévő kölcsönhatások azonosítására is lehetőség nyílt. Legfontosabb következtetéseik, hogy a technológiai felkészültség, a technológia jellemzői, a tevékenységportfólió, valamint az ügyfélkör mind hatást gyakorolnak az elfogadást végsősoron befolyásoló attitűdre. Mindazonáltal fontosnak tartanak említést tenni a kutatás módszertanából és a minta rendkívül heterogén összetételéből eredő korlátokról, amelyek a jelen kutatás végeredményeként létrejött elméleti modell további tesztelését és elemzését teszik szükségessé.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | értékesítés, digitalizáció, technológiaelfogadás, technológiai felkészültség |
Subjects: | Knowledge economy, innovation Marketing |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2021.10.02 |
ID Code: | 6972 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 20 Oct 2021 10:15 |
Last Modified: | 20 Oct 2021 10:19 |
Repository Staff Only: item control page