H. Szűcs, Helga and Szukits, Ágnes (2021) Üzleti intelligencia rendszerek felhasználói elfogadása egy hazai középvállalat példáján. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 52 (10). pp. 28-41. DOI 10.14267/VEZTUD.2021.10.03
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
603kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2021.10.03
Abstract
Az utóbbi bő egy évtizedben széles vállalati kör ismerte fel az üzleti intelligencia (business intelligence – BI) rendszerekben rejlő előnyöket, s áldozott rengeteg erőforrást rendszerfejlesztési és -bevezetési projektekre. A várt előnyök realizálásának azonban fontos feltétele, hogy a technológiai újítást a felhasználók elfogadják és használják. Az IT-rendszerek felhasználói elfogadásával éppen ezért régóta foglalkoznak a kutatók. E tanulmány a BI sajátosságait figyelembe véve a szakirodalom alapján azonosítja azon tényezőket, melyek a felhasználói elfogadást befolyásolják, majd az azonosított tényezők mentén egy hazai középvállalat BI-rendszerének felhasználói elfogadását vizsgálja a kulcsfelhasználókkal készített interjúk segítségével. A tanulmány arra világít rá, hogy a felhasználók egyéni jellemzői, a szervezeti szintű és technológiai jellemzők nem adnak elégséges magyarázatot a használat során megtapasztalt kedvezőtlen attitűdváltozásra, azokat a rendszer hatalmi-politikai-kulturális hatásaival együtt kell értelmezni.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | üzleti intelligencia, felhasználói elfogadás, rendszerhasználat iránti attitűd |
Subjects: | Knowledge economy, innovation |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2021.10.03 |
ID Code: | 6973 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 20 Oct 2021 10:19 |
Last Modified: | 20 Oct 2021 10:19 |
Repository Staff Only: item control page