Kökény, Levente and Kökény, László (2021) Fogyasztói magatartás vizsgálata egy új típusú turisztikai szolgáltatáson keresztül = Examining consumer behaviour through a new type of tourism service. Turizmus Bulletin, 21 (3). pp. 14-23. DOI https://doi.org/10.14267/TURBULL.2021v21n3.2
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
294kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/TURBULL.2021v21n3.2
Abstract
A Covid19-világjárvány miatti szigorú korlátozások új, alternatív programok kialakítására kényszerítették rá az egyes turisztikai szolgáltatásokat. Kutatásunkban azt vizsgáltuk, hogy milyen, a fogyasztókra gyakorolt hatásokat lehet megfigyelni egy újfajta szolgáltatás esetében. Ez a szolgáltatás a „Flight to nowhere” nevet viselte, amely Magyarország határain belüli, utasszállító repülőgéppel történő légi közlekedést jelentett. Kutatásunkban a programon részt vett 130 fő kérdőíves megkérdezésével készítettünk elemzést arra vonatkozóan, hogy a résztvevők milyen élményeket éltek át a fogyasztás során, illetve hogyan értékelték a szolgáltatás teljesítményét és ajánlanák-e a programot. Vizsgáltuk még a Covid19-pandémia okozta bezártsággal kapcsolatos mentális problémák kapcsolódási pontjait is. Az eredmények azt mutatják, hogy a válaszadók jellemzően esztétikai és eszképista jellegű élményeket éltek át. Az élmény átélésének mértéke növelte a szolgáltatás teljesítményének magasabb színvonalú megítélését és a továbbajánlási szándékot. A negatív irányú érzelmek esetében, amelyek az élet folytonosságának érzetét mérték, az eszképizmus jellegű élmények megélése kismértékben enyhíteni tudta a bezártság okozta hátrányokat. = Tight restrictions due to the Covid19 pandemic have forced some tourist services to new, alternative programmes. In our research, we examined what effects on consumers can be observed in respect of a new type of service. The service was named ”Flight to nowhere”, which meant air travel within the borders of Hungary. In our research we carried out an analysis of the experiences of the participants during the event by means of a questionnaire (completed by the 130 people who participated in the programme) on their evaluation of the performance of the service and on whether they would recommend the programme. We also examined the effects of the mental stress problems related to confinement caused by the Covid19 pandemic. The results that respondents typically experienced are esthetic and escapist ones. A higher level of experience increased the perception of high performance and the intention to recommend. In the case of negative emotions, which measured the sense of continuity of life, living escapist-type experiences could alleviate the disadvantages caused by confinement only to a limited extent.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | élmény, teljesítményészlelés, továbbajánlási szándék, ideiglenes illúziók, Flight to nowhere, közlekedés, experience, performance perception, recommendation, temporary illusions, transport |
Subjects: | Commerce and tourism |
DOI: | https://doi.org/10.14267/TURBULL.2021v21n3.2 |
ID Code: | 6998 |
Deposited By: | Veronika Vitéz |
Deposited On: | 03 Nov 2021 09:40 |
Last Modified: | 03 Nov 2021 09:40 |
Repository Staff Only: item control page