Pistrui, Bence ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9984-3352 and Harmat, Vanda ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8573-2627 (2022) A szolgáltató robotok definiálása és alkalmazási lehetőségei az üzleti szervezetekben. Szisztematikus irodalmi áttekintés. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 53 (1). pp. 58-68. DOI 10.14267/VEZTUD.2022.01.05
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
685kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2022.01.05
Abstract
A szolgáltató robotok egyre szofisztikáltabb feladatokat képesek ellátni mind a fizikai, mind a kognitív tevékenységek tekintetében. Az irántuk való kereslet világszinten növekszik, amit jól alátámasztanak azok az előrejelzések is, melyek alapján 2025-re a fogyasztói interakciók 85 százaléka emberi alkalmazott nélkül fog zajlani. A szolgáltató robotok bevezetése tehát egyre elterjedtebbé válik a különböző iparágakban. Jelen cikk célja a szolgáltató robotok definiálása és alkalmazási lehetőségeik áttekintése, melyhez szisztematikus irodalomkutatást végeztek a szerzők. A cikkben a bevezetést követően bemutatják az irodalomkutatás módszerét, majd meghatározzák a szolgáltató robotok fogalmát az áttekintett irodalomban fellelt definíciók szintetizálásával. Továbbá összefoglalják a szolgáltató robotok által betölthető munkaköröket és az általuk elvégezhető feladatokat.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | szolgáltató robot, robot munkaerő, robot dolgozó, negyedik ipari forradalom, Ipar 4.0 |
Subjects: | Industry Service management |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2022.01.05 |
ID Code: | 7142 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 14 Jan 2022 20:28 |
Last Modified: | 15 Jan 2022 10:04 |
Repository Staff Only: item control page