Corvinus
Corvinus

A mobiltárca elfogadásának generációs különbségei: az X és Z generáció összehasonlítása

Agárdi, Irma and Alt, Mónika Aletta (2021) A mobiltárca elfogadásának generációs különbségei: az X és Z generáció összehasonlítása. Statisztikai Szemle, 99 (11). pp. 1049-1079. DOI 10.20311/stat2021.11.hu1049

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
635kB

Official URL: https://doi.org/10.20311/stat2021.11.hu1049


Abstract

A fogyasztók a termékek és szolgáltatások vásárlása során egyre nagyobb arányban használnak készpénzmentes fizetési módokat, például a mobiltárcát. Az új technológia elfogadása nagyban függ a fogyasztók egyéni jellemzőitől. A szerzők a technológiaelfogadás és a generációs kohorszok elméletére alapozva arra keresik a választ, hogy a mobiltárca elfogadásában milyen különbségek mutatkoznak az X és Z generáció között. Az online megkérdezés 580 f ős mintát eredményezett számukra, amelyet többcsoportos str ukturális egyenletek módszerével (structural equation modeling, SEM) elemeztek . Kutatási eredményeik elméleti és a gyakorlati vonatkozásait részletesen kifejtik a tanulmányban. Az X és Z generáció mobiltárca-elfogadását eltérő tényezők határozzák meg. Az X generációt leginkább a könnyű használat, a fontos személyek véleménye, az élményszerűség és az alacsony pénzügyi kockázat befolyásolja döntése során. A Z generáció technológiaelfogadásában leginkább az életstílussal való kompatibilitás játszik kiemelt szerepet.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:generáció, technológiaelfogadás, mobiltárca
Subjects:Knowledge economy, innovation
Marketing
DOI:10.20311/stat2021.11.hu1049
ID Code:7239
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:09 Mar 2022 10:15
Last Modified:09 Mar 2022 10:16

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics