Agárdi, Irma and Alt, Mónika Aletta (2021) A mobiltárca elfogadásának generációs különbségei: az X és Z generáció összehasonlítása. Statisztikai Szemle, 99 (11). pp. 1049-1079. DOI 10.20311/stat2021.11.hu1049
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
635kB |
Official URL: https://doi.org/10.20311/stat2021.11.hu1049
Abstract
A fogyasztók a termékek és szolgáltatások vásárlása során egyre nagyobb arányban használnak készpénzmentes fizetési módokat, például a mobiltárcát. Az új technológia elfogadása nagyban függ a fogyasztók egyéni jellemzőitől. A szerzők a technológiaelfogadás és a generációs kohorszok elméletére alapozva arra keresik a választ, hogy a mobiltárca elfogadásában milyen különbségek mutatkoznak az X és Z generáció között. Az online megkérdezés 580 f ős mintát eredményezett számukra, amelyet többcsoportos str ukturális egyenletek módszerével (structural equation modeling, SEM) elemeztek . Kutatási eredményeik elméleti és a gyakorlati vonatkozásait részletesen kifejtik a tanulmányban. Az X és Z generáció mobiltárca-elfogadását eltérő tényezők határozzák meg. Az X generációt leginkább a könnyű használat, a fontos személyek véleménye, az élményszerűség és az alacsony pénzügyi kockázat befolyásolja döntése során. A Z generáció technológiaelfogadásában leginkább az életstílussal való kompatibilitás játszik kiemelt szerepet.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | generáció, technológiaelfogadás, mobiltárca |
Subjects: | Knowledge economy, innovation Marketing |
DOI: | 10.20311/stat2021.11.hu1049 |
ID Code: | 7239 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 09 Mar 2022 10:15 |
Last Modified: | 09 Mar 2022 10:16 |
Repository Staff Only: item control page